Pagina's

dinsdag 30 juli 2013

*** HaBa's * Vintage * Yellow * Sweater ***

Na het project een aantal keer in een hoek gesmeten te hebben vond ik in deze vakantie eindelijk de tijd om dit truitje af te breien.

Ondanks mijn luttele brei-ervaring dacht ik wel even zelf een patroon te kunnen ontwerpen. How hard can it be?  En dan wel één zónder naden, ín een frambozensteek (was mij eerder onbekend) en met een kabel op de mouwen. Dit alles dus aan een stuk op de rondbreinaald. Wel, het was me wat. De trui heeft onder andere lange mouwen gehad (wol raakte op) en begon als een maat 74. Gelukkig groeide het kind met mijn misrekeningen en uitstel mee en past hij het nu perfect  (mt 80/86)...

De trui is hier en daar niet he-le-maal netjes, maar toch ben ik er wel gek op! Misschien schrijf ik het patroon ooit nog eens uit. Als ik zin heb om er nog eentje te maken bijvoorbeeld. Dan begin ik gewoon in maat 86 en tegen de tijd dat hij 98 draagt zal ie em wel passen ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk wanneer je een reactie achterlaat!